پیش نمایش بازی آرژانتین و کانادا در نیمه نهایی کوپا آمریکا

آرژانتین چهارشنبه در ورزشگاه متلایف، نیویورک به مصاف کانادا خواهد رفت تا مشخص شود چه کسی به فینال کوپا آمریکا ۲۰۲۴ راه پیدا می کند. آرژانتین پس از سه برد بدون گل خورده در مرحله گروهی، مقابل اکوادور در ضربات پنالتی پیروز و راهی نیمه نهایی شد. برای کانادا هم داستان مشابهی رقم خورد. آن‌ها مقابل ونزوئلا ۱-۱ مساوی کردند و در ضربات پنالتی پیروز شدند. با این حال، این بازی برای تیم جسی مارش بسیار سخت‌تر خواهد بود.


پیش بازی آرژانتین و کانادا | چهارشنبه - ساعت ۰۳:۳۰ | مرحله نیمه نهایی کوپا آمریکا ۲۰۲۴


در مرحله یک چهارم نهایی، با گل دقایق پایانی اکوادور، بازی برای آرژانتین با اضطراب به پایان رسید. با وجود اینکه لیونل مسی پنالتی خود را از دست داد، اما هم تیمی هایش از او حمایت کردند و کاپیتان را به خط پایان رساندند.

این اولین باری بود که آرژانتین در کوپا آمریکا در طول ۹۰ دقیقه برنده نشد، زیرا آنها پیش از این در هر سه بازی مرحله گروهی بدون گل خورده به پیروزی رسیده بودند. با توجه به اینکه قبلا در مرحله گروهی کانادا را شکست داده اند، با اعتماد به نفس به دنبال رسیدن به فینال هستند.


اسطوره آرژانتین، لیونل مسی، هنوز در این تورنمنت گلی به ثمر نرسانده است. او پس از مصدومیت مقابل پرو، در مقابل اکوادور به ترکیب تیم بازگشت. لائوتارو مارتینز در فرم خوبی قرار دارد و با ۴ گل بهترین گلزن کوپا آمریکا است که خبر خوبی برای آلبی سلسته خواهد بود.

کانادا پس از پیروزی بر ونزوئلا در ضربات پنالتی به نیمه نهایی راه یافت و با روحیه بالایی مقابل آرژانتین قرار خواهد گرفت، اما تیم لیونل اسکالونی تیمی قدرتمند است. کانادا پس از شکست مقابل آرژانتین در مرحله گروهی، به دنبال جبران آن در نیمه نهایی خواهد بود.


آرژانتین تحت هدایت لیونل اسکالونی، هر چهارمرتبه ای که بازی های این تیم  در تورنمنت های مهم به ضربات پنالتی کشیده شده است را پیروز شده است. با توجه به فرم فعلی و قدرت بیشتر این تیم، به نظر نمی رسد برای پیروزی در این دیدار کار دشواری داشته باشد.


جسی مارش، سرمربی تیم ملی کانادا، به طرز باورنکردنی این تیم  را به مراحل پایانی این رقابت هدایت کرده است. آنها یکی از شش تیم کنکاکاف بودند که به این تورنمنت اضافه شدند و مهم نیست چه اتفاقی بیفتد، آنها می توانند به خودشان افتخار کنند که پس از مکزیک و آمریکای میزبان، خود را به عنوان بهترین تیم کنفدراسیون خود معرفی کردند.

با وجود اینکه شانس کمی برای رسیدن به اولین فینال بزرگ خود خارج از جام ملت های طلایی کونکاکاف دارند، کانادا باید همچنان به این باور داشته باشد که می تواند تنها تیمی را که تاکنون در این تورنمنت آنها را شکست داده را مغلوب کند.

در دو مورد از سه بازی آخر، کانادا گل اول را به ثمر رساند، اما تساوی با ونزوئلا و کشیده شدن به ضربات پنالتی در آخرین بازی نشان می دهد که شروع خوب لزوماً به معنای موفقیت نیست.

لائوتارو مارتینز از زمان پایان فصل باشگاه ها (6 گل)، با میانگین یک گل در هر بازی در شش بازی ملی، بهترین گلزن آرژانتین بوده است، با وجود اینکه فقط یک بار کل 90 دقیقه را بازی کرده است. در مورد کانادا، جیکوب شافلبرگ، ستاره نشویل، در هر دو گلی که در طول مسابقات در وقت قانونی به ثمر رسانده اند، نقش داشته است (1 گل، 1 پاس گل).


آرژانتین سابقه بهتری مقابل کانادا دارد، آلبی سلسته هر دو بازی مقابل کانادا را با پیروزی پشت سر گذاشته است.

کانادا هرگز مقابل آرژانتین پیروز نشده است.


نظرات و سوالات

Betcart Players ClubCopyright © 2023. All rights reserved.