کمک های کاربران بتکارت برای حمایت از مردم یمن

یمن یکی از کشور های خاورمیانه است که مردم آن طی ١٠ سال اخیر درگیر جنگ های داخلی و خارجی بوده اند. علاوه بر مشکلات اقتصادی قالب بر جامعه، اثرات این درگیری ها نقش زیادی بر وضعیت نابسامان این کشور داشته است. از بزرگ ترین چالش های ساختاری به وجود آمده در این کشور به کمبود آب آشامیدنی، مواد غذایی و شیوع بیماری های واگیر می توان اشاره کرد. 


طی سال های اخیر کمپین های بشر دوستانه و کمک های خیریه ها باعث شده بخشی از این آسیب ها کم رنگ تر شوند. ما مفتخر هستیم که بتکارت و صد ها کاربران آن در این پویش جمعی همراه بوده اند. در زیر مروری مختصر خواهیم داشت بر فعالیت های انجام شده:



 ساخت نانوایی و مراکز توزیع مواد خوراکی:


 با کمک صنعتگران ایرانی و یمنی، افراد خیر خواه موفق شدند با انتقال طرح‌ های صنعتی ساخت نانوایی، به صورت خیریه نان روزانه ی چندین هزار نفر را به صورت رایگان تأمین کنند. علاوه بر آن کانکس های سیار و فروشگاه های محلی برای توزیع مواد غذایی همچون میوه، گوشت و برنج تهیه شده است. سعی شده است که این اقلام در چندین شهر این کشور پخش شود تا تمام کشور شامل این کمک های مردمی شوند. در واقع از شهر های بزرگی چون صنعا و تغز تا روستا های مرزی پوشش داده می شود.



کمک به کودکان آسیب دیده جسمی و روحی در یمن:


همچنین یکی دیگر از این فعالیت‌های انسان دوستانه پرداختن به مصادیق نقض حقوق کودکان در جنگ‌های انسانی می باشد. پس از وقوع جنگ های داخلی و همچنین خارجی در یمن طی سال های اخیر، یکی از بزرگ ترین آسیب های اجتماعی به این کشور مشکلات جسمی و به خصوص روحی برای کودکان یمنی بوده است. برای کمک به این کودکان علاوه بر فراهم کردن نیاز های اولیه زندگی، اقداماتی برای تسکین درد های روحی و اجتماعی آن ها توسط کمپین های خیرخواهانه شده است. به طور مثال ارسال عروسک و اسباب بازی، ارسال مربی مخصوص کودکان برای تعلیم و تربیت آن ها و ساخت مراکز بازی و تفریح از جمله این کار ها می باشند.



ارسال نیرو های متخصص و داوطلب برای کمک حضوری به مردم یمن:


کمک‌ های تخصصی و دانشی می‌ توانند بسیار بیشتر از کمک‌ های نقدی به مردم کمک کند. برخی از افراد اعزامی دکتر ها و مهندسان با تجربه بودند و برخی نیز با مهارت‌ های ساده خود مشکلات بزرگی را حل می کنند. این کمک‌ها می‌ تواند شامل مهارت‌ های رسانه‌ ای، هنری، اشتغال‌ زایی، تولید غذا به صورت خانگی و روستایی باشد تا دانش‌های تخصصی شامل تخصص در زمینه معدن، نفت، کشاورزی، آب خیز داری، مدیریت پسماند یا … باشد. طی این سال‌ ها با تلاش‌ های بی‌ وقفه نهاد ها و کمپین های خیرخواهانه، بخشی از این نیاز ها پوشش داده شده اند اما همچنان اعزام این افراد جهت بهبود وضعیت معیشتی مردم ادامه دارد.



علاوه بر اینکه مجموعه بتکارت سعی کرده در این کمپین های اجتماعی فعال باشد، صد ها کاربر ما از شرکت در این کمپین ها استقبال کردند و کمک های مادی و غیر مادی خود را به این مجموعه ها اهدا کردند. امیدواریم کمک های ما و کاربران بتکارت در این فعالیت های اجتماعی بتواند شرایط را برای اجرای بهتر و سریع تر اقدامات لازم برای بهبود معیشت مردم یمن فراهم سازد.

Betcart Players ClubCopyright © 2023. All rights reserved.