بتکارت و کمک به صدها دانش آموز بنیاد کودک در طی ١٠ سال گذشته

بنیاد کودک از سال ١٣٧٣ در ایران و آمریکا فعالیت خود را آغاز کرده‌‌ است. این مؤسسه در ایران با نام "مؤسسه خیریه بنیاد‌ کودک" و در آمریکا با نام "Child Foundation" به ثبت رسیده‌ است. در سال ١٣٧٨ بنیاد کودک در ایران ثبت‌ رسمی شد. این مؤسسه، یک مؤسسه خیریه مردم‌ نهاد، غیر دولتی، غیر سیاسی، غیر انتفاعی، فرا مذهبی و فرا مرزی است که رویکردی کاملاً انسان‌ دوستانه دارد. هدف این مؤسسه دستیابی به این آرمان است که "هیچ دانش‌آموز با استعدادی به دلیل مشکلات اقتصادی از تحصیل و تلاش باز نماند".



بنیاد کودک با همکاری موسسات همکار برون‌ مرزی توانست رابطه‌ ای عاطفی بین ایرانیان مقیم خارج از کشور با هموطنان‌ شان در ایران سبب‌‌ شود. دفاتر همکار بین‌المللی در کشور های آمریکا، سوئیس، آلمان و استرالیا مشغول به فعالیت هستند.

بنیاد کودک از آغاز فعالیت تاکنون توانسته‌ است بیش از ٢١ هزار دانش‌آموز و به تبع آن خانواده‌های آن ها را تحت حمایت قرار دهد و امروز نیز بیش از ٨٠٠٠ دانش‌آموز با استعداد را در سراسر ایران بورسیه کرده‌ است که بیش از هزاران دانش‌آموزان توانسته‌ اند به دانشگاه‌های کشور وارد شوند.



بنیاد کودک در سال ٢٠٠٥ توانست از کمیسیون اقتصادی-اجتماعی سازمان ملل (Ecosoc) مقام مشورتی دریافت‌ کند و تاکنون نیز هر پنج سال یک‌ بار با ارائه‌ ی عملکرد شفاف و انسان‌ دوستانه‌ ی خود موفق شده‌است این گواهینامه را تمدید کند. هم چنین با تشکیل شبکه نیکو کاری ملی در اردیبهشت ماه سال ١٣٩٥ ، بنیاد کودک از ابتدا به عضویت این شبکه در آمد و فعالیت شایان ذکری داشته است. روش حمایت در بنیاد کودک به این ترتیب است که کودکان و دانش‌ آموزان با استعداد و کم‌ برخوردار از طریق نمایندگی‌ های بنیاد کودک، سازمان‌ هایی مانند بهزیستی، آموزش و پرورش و... توسط مدد کاران شناسایی شده و پس از بررسی‌ های لازم در زمینه دارا بودن شرایط و استانداردهای موسسه و جمع‌آوری مدارک و مستندات، در سیستم بنیاد کودک پرونده‌ ای برایشان تشکیل می‌ شود. 



باور قلبی ما در بتکارت همواره بر پایه احترام به نظرات کاربران عزیزمان بوده است. به همین جهت، مفتخریم اعلام کنیم که در یک دهه گذشته توانستیم صدها کودک این مجموعه را با عنایت و کمک مستقیم شما کاربران عزیز بتکارت، تحت حمایت مادی و معنوی خود قرار دهیم تا امیدوار باشیم تاثیری مثبت (هر چند کوچک) در جهت اعتلای سرمایه انسانی به جا گذاشته باشیم.


Betcart Players ClubCopyright © 2023. All rights reserved.